مشکل صفحه آبی در کامپیوتر

مشکل صفحه آبی یک خطای رایج در کامپیوتر است این مشکل زمانی به وجود می آید که خطای جدی در رایانه رخ می دهد که خود کامپیوتر به طور خودکار نمی تواند آن را برطرف کند به همین دلیل سیستم از شما میخواهد که رایانه را ریستارت کنید تا خطا به صورت خودکار رفع شود.

مشکل صفحه آبی در کامپیوتر

در اکثر موارد خطای صفحه آبی به دلیل مشکلات سخت افزاری یا ایراد دردرایورها پیش می آید  در این مواقع یه کد در صفحه نمایش برای شما ظاهر می شود البته به همراه اطلاعات مربوطه شما میتوانید از طریق این جزئیات دلیل خطای صفحه آبی را مشخص کنید.

اولین علتی که باعث مشکل صفحه آبی در کامپیوتر می شد تصادم سخت افزاری است ابتدا بررسی کنید ببینید سیستم دچار تصادم سخت افزاری شده است یا خیر برای اینکه متوجه شوید باید وارد دیوایس منیجیر شوید معمولا سخت افزارهایی که مشکل دارند یک علامت زرد رنگ در کنار آنها می باشد در این صورت شما میتوانید با انتخاب گزینه  properties یک IRQ جدید به آن اختصاص داده و مشکل را رفع کنید.

یکی دیگر از دلایل ایجاد صفحه آبی   ویروس هاهستند برای رفع این مشکل شما باید یک آنتی ویروس قوی بر روی سیستم خود نصب کنید بهتر است آنتی ویروس به روز باشد.

داغ شدن بیش از حد قطعات رایانه باعث ایجاد مشکل صفحه آبی در کامپیوتر می شود شما برای برطرف کردن مشکل بهتر است فضای داخل کیس خود را همیشه خنک نگه دارید

نصب نرم افزارها ی بیش از حد یا نصب ناقص آنها میتواند باعث بوجود آمدن مشکل صفحه آبی در رایانه شود که در این صورت باید نرم افزارهای را حذف و مجددا نصب کنید.

یک دیگر از دلایلی که میتواند باعث بروز مشکل صفحه آبی در کامپیوتر شود این است که درایورها به درستی نصب نشوند برای حل این مشکل باید درایورهای سخت افزاری را از سایت شرکت های سازنده دانلود و سپس نصب کنید.