مشکل پر شدن رم کامپیوتر

در این مطلب  با یکی از قطعات  مهم کامپیوتر  به نام رم آشنا خواهیم شد  رم قسمتی از سخت افزار سیستم محسوب می شود که  داده های مربوط به نرم افزارهای سیستم عامل را در خود نگهداری می کند تا در صورت نیاز سی پی یو بتواند به سرعت به این داده ها دسترسی پیدا کند.

مشکل پر شدن رم کامپیوتر

اما گاهی اوقات کاربران با مشکل پر شدن رم مواجه می شوند اگر شما همه از آن دسته کاربرانی هستید که این مشکل را دارید با ما همراه باشید. تا دلایل و نشانه های خرابی رم را بخوبی بشناسید.

گاهی اوقات کاربران می پرسند که چرا خرابی رم تا این حد مهم است  رم یک قطعه بسیار پرکاربرد است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.رم  یکی از مهم ترین بخش های یک کامپیوتر بوده  و بالاترین نرخ خرابی را  در بین قطعات به خود اختصاص داده است.ولی از کجا باید فهمید که رم دچار مشکل شده است ما تعدادی از نشانه های خرابی رم را برایتان شرح می دهیم.

ابتدا باید مقدار حافظه رم را بررسی کنید برای اینکار روی منوی استارت کلیک کنید و مسیر کنترل پنل را طی کنید وقتی پنجره برای شما باز شد میتوانید مقدار رم مورد استفاده را مشاهده کنید.ممکن است  مقدار رم بیش از میزان حقیقی پر شده  باشد.

گاهی اوقات ممکن است با خرابی فایل ها رو به رو شوید در این صورت دیگر این فایل ها باز نمی شود این خود یکی دیگر از نشانه های خرابی رم می باشد .

گاهی اوقات هنگامی که شما سیستم را روشن می کنید صدای بوق به گوش تان نمی رسد این یعنی قطعات به درستی بارگذاری نشده اند ممکن است علت این مشکل خراب رم باشد.

اگر با این مشکلات بالا مواجه شدید بهتر است رم خود را تست کنید اگر رم کامپیوتر شما خراب بود با این راهکارها مشکل رم را حل کنید.

برای اینکه فضای رم پر شده را خالی کنید از ابزار مدیریت وظایف ویندوزاستفاده کنید برای اجرای این ابزار بر روی نوار پایین سیستم کلیک کنید و سپس گزینه Task Manager را انتخاب کنید و به تب processes بروید و برنامه های در حال اجرا را بر اساس میزان رم در حال استفاده مرتب سازی نمائید حال برنامه هایی که فضای زیادی از رم شما را اشغال کرده اند پیدا کنید و در صورت تمایل آنها را ببندید.