مشکل اتصال هارداکسترنال به کامپیوتر

مشکل شناسایی نشدن هارد دیسک توسط یارانه ممکن است ناشی از اتصال باشد در صورتی که هارد دیسک یک مشکل داخلی داشته باشد باید تعمیر شود اما اگر مشکل عدم شناسایی هارد دیسک باشد که با چند روش این مشکل قابل برطرف شدن است.

مشکل اتصال هارداکسترنال به کامپیوتر

اگر به تازگی هارد دیسک جدید را نصب کرده اید ابتدا تصور کنید رایانه آن را شناسایی نمی کند چون هارد دیسک شما جدید است اگر روش های عیب یابی کارنمی کند با سازنده آن تماس بگیرید قبل از انجام هر کاری ابتدا رایانه خود را خاموش کرده و منبع برق را قطع کنید.

یکی از دلایلی که سیستم هارد را شناسایی نمی کند خراب شدن هارد یا ضعیف بودن آن است یا ممکن است کابل دیتا صدمه دیده باشد شما برای تست اتصال می توانید کابل را تعویض کنید اگر با جایگزینی کابل مشکل برطرف نشد پس مطمعن باشید مشکل از کابل نیست.

خراب شدن اطلاعات می تواند دلیل دیگر شناسایی نشدن هارد توسط کامپیوتر باشد اگر علت این مشکل ویروسی شدن باشد برای رفه آن باید تمام اطلاعات روی هارد دیسک را حذف کنید ابتدا یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید و مجددا شروع کنید.

اگر هارد دیسک شما چرخش نداشت از ترفندهای زیر استفاده کنید:

اگر رایانه شما چرخش ندارد میتوانید رایانه را خاموش کنید و سپس آن را بررسی کنیدبرای اینکار ابتدا کیس را باز کنید و کابل دیتا را از درایور جدا کنید و بعد کامپیوتر را روشن کنید کمی صبر کنید تا درایور شروع به چرخیدن کند شما باید صدا یا لرزش کمی را از کامپیوتر خود بشنوید تا مطمعن شوید که درایور در حال چرخیدن است.

اگر باز درایور شما کار نکرد مطمعن شوید که منبع تغذیه کافی برای کامپیوتر شما وجود دارد زیرا منبع تغذیه باعث می شود هارد دیسک شما کار کند.در صورتی که مشکل اتصال هارد شما برطرف نشد با کارشناسان همراه رایانه تماس بگیرید.