مشکل روشن نشدن مانیتور کامپیوتر

به احتمال زیاد هر کاربری با مشکلاتی از قبیل روشن نشدن مانیتور روبه رو شده است اما شاید تمام کاربران علت این مشکل را کشف نکرده باشند و آن هم به علت این است که اطلاعات کافی در دست ندارند.

مشکل روشن نشدن مانیتور کامپیوتر

دلیل مشکل روشن نشدن مانیتور چیست؟بسیاری از مشکلات سخت افزاری می باشند که کاربر باید  تلاش کند که علت و راه حل آن ها را پیدا کند

یکی از مشکلات کامپیوتری تصویر ندادن مانیتور می باشد که وقتی کاربر کلید پاور را میزند چراغ ان روشن می شود اما مانیتور هیچ عکس العملی نشان نمی دهد این مشکل نمی تواند به علت نرم افزاری باشد این مشکل صددر صد سخت افزاری است .

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که کابلی که به رنگ آبی است را چک کنید البته به جزء این کابل باید کابل هایDVI وhdmi بررسی شود البته چک کردن این کابل ها کار دشواری نیست کافیست کابل را جدا و سپس متصل کنید.

و راه دوم برای تشخیص عیب کابل ها روشن شدن اسپیکر و بالا آمدن ویندوز می باشد هنگامی که کابل ها سبب تصویر ندادن مانیتور می شوند صدای بالا آمدن ویندوز از طریق اسپیکرها به گوش می رسد.

اگر این روش کارساز نبود بهتر است سراغ روشی که در زیر توضیح می دهیم را بررسی کنید

البته این روش را فقط افراد با تجربه که قطعات سخت افزار را می شناسند باید انجام دهند چون دیگر افراد ممکن است قطعه ایی را از جای خود در بیاورند و به درستی در جای خود قرار ندهند و این باعث سوختن قطعات دیگر می شود.

برای اانجام این روش ابتدا کابل برق را  از کامپیوترجدا کنید و سپس درب کیس را باز کنید و کابل پاور را جدا و مجددا متصل کنید بعد از اینکار سیستم را یک بار روشن کنید و ببینید مادر برد بوق میزند یا خیر؟

اگر صدای بوق به گوشتان نرسید کامپیوتر را خاموش کنید و رم را خارج کنید و دکمه پاور یا همان منبع تغذیه را بزنید اگر صدای بوق اسپیکر به گوشتان نرسید مطمعن شوید مادربرد شما خراب شده است برای تست مادربرد بهتر است مادر برد جایگزین داشته باشید اما این امکان هم وجود دارد که مشکل از برد اصلی باشد

زیرا در صورت خراب شدن رم با ارور آبی روبه رو می شوید ولی اگر کارت گرافیک خراب باشد گاهی اوقات مانیتور تصویر دارد و ممکن است صدای بوق اسپیکر به گوش برسد گاهی هم ممکن است به علت این که کارت گارفیک سوخته مانیتور تصویر نمی دهد.